Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Svarta små fötter

Av Sandra Lannér - 24 juni 2009 20:36

Godkväll!


Började dagen med att torka kiss efter kissmonstret Theodor, han är så duktig och har slutat med blöja på natten, men glömmer bort att kissa när han vaknar så då händer det olyckor lite var stans.. Och det var inte bara på morgonen han kissade i byxan idag, utan när jag hämtade honom på dagis fick jag också på köpten tre fulla påsar med kisskläder..

Usch vad jag är less på urin! Det är ju sommar för guds skull, hinner man inte på toan är det juh bara att dra ner brallorna och utföra sina problem i det fria.. Det får man väl när man är barn?

Men men det var bara att tacka för påsarna och dra igång en maskin med tvätt när vi kom hem..

När vi lite senare skulle sätta oss till bords för att avnjuta dagens festmåltid Spagetti och köttfärsås frågade Casper snällt om han fick tvätta sina fötter först.. Va?! Tvätta förtterna?! och då visade han upp om inte sveriges svartaste fötter så iaf Plommonvägens..

Tänk vad mycket man glömmer under vintermånaderna, att fötter kunde vara så svarta..

Svart blev också hela badrummet efter Casper varit och tvagat sig, en mammas tillvaro går tydligen ut på att städa upp efter sina barn och att det är fint väder och man vill hinna med att sitta i solen med en kaffe någon timme innen det blir försent tas det ingen hänsyn till. 

Sen drog jag och kärleken, barnen samt hela plommonvägens barn med föräldrar iväg till lekparken vid Böleängskolan, och tänkte att barnen skulle få springa av sig lite vi hann i princip dit, sätta oss ned och spilla upp lite kaffe i en plastmugg innan även detta äventyr fick ett abrupt slut för att lillskorven Theddis Meddis hade bajsat ned sig..

och hur löser man det? för så himla roligt är det inte att sitta bak i cykelstolen med en stor bajskorv i rumpan.

Trixade lite och sen bar det hemmåt igen..

Skitunge! kan man kalla honom..


Efter bus i badet en stund så sover de som små änglar i sina sängar och friden har åter lagt sig i vårt hem..

Nu ska jag slänga mig på soffan och glo på burken en stund innan det är dags även för mig att tryna in..

*Längtar till semester*


Kram Sandra och Grabbsen!


 
 
Mamma

Mamma

1 juli 2009 00:32

Oj så fina de är mina killar:)

http://mammaamu.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Lannér - 16 maj 2010 00:33

testar blogga från luren.. Fantastiskt vad man kan lära sig

Av Sandra Lannér - 19 juli 2009 18:37

Hejsan svejsan!   Haft ett semester uppehåll på bloggen hoppas ni saknat mig mycket! Veckan i Jokkmokk var himla mysig.. Jag och Theodor blev bortskämda och ompysslade av moster Kicki och Åker, vi träffade släkt och vänner och jag hann även med några...

Av Sandra Lannér - 6 juli 2009 12:15

Hej! Nu har vi precis satt oss på bussen och påbörjat vår resa till jokkmokk.. håller tummarna för inga kiss och bajs olyckor..   Kram Sandra och Theodor! ...

Av Sandra Lannér - 6 juli 2009 00:27

Hello!   Då blev det bestämt i morgon åker vi, det blir 8 timmar i buss med Theodor, det ska nog gå bra.. Theodor har mindre spring i benen än sin storebror och kan vara nöjd av att bara få sitta och spela på min telefon eller datorn som jag tänkte t...

Av Sandra Lannér - 5 juli 2009 21:52

.. och jag har ägnat den till att städa.. torka lister, dörrar, kylskåp, tvätta, damsuga och skura.. Så nu är allt tipp top inför dagen D.. Alltså imorgon då Theodor kommer hem igen, casper får jag vänta en vecka till på för att han är med moster i J...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards