Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Sandra Lannér - 20 mars 2009 20:24

Barnen är långhåriga och ser ut som små troll pga deras frisyrer.. och jag har tjatat för att få klippa dem.. eller rättare sagt Tjatat, Motiverat, försökt lura mig till att få klippa dem och tjatat lite till..

Tillslut fick jag ta till det gamla knepet, redan de gamla grekerna använde det, men man kan inte ta till det varje gång man föröker få dem dit man vill, då skulle man bita sig i rumpan och det vill man inte göra..

Jag mutade.. med glass. Ibland kan det fungera med godis, ibland med en leksak.

Oftast brukar man ta fram det knepet när det just gäller hur de ser ut, om man ska på kalas eller middag och barnen vill ha mjukisbyxor och en smutsig t-shirt och kanske inte riktigt har hjärta att tvinga dem, eftersom att man vill att de ska känna att de är fina precis som de är, vilket de givetvis också är men man vill att de ska ha rena fina kläder på sig..

Då är det lätt att ta till en glass, en tablettask eller en klubba som muta..

Det gjorde jag idag och det fungerade.. jag passade också på att äta en glass när grabbarna mumsade på sina och när jag hade borstat tänderna på Theodor och skulle lägga honom i sängen så frågade han mig:

"Mamma åt du också en glass?"

"Ja det gjorde jag, visst var det gott?" svarade jag då 

" Ja, men mamma du har ju inte klippt dig!"

Nej det var ju sant, han är så klok denna lilla skrutt, och jag kunde inte säga mot så nu måste jag boka tid hos frisören..

Laddar upp lite bilder på mina nyklippta grabbar imorgon..


Hm världens dilemma föressten Let´s Dance eller Så Ska Det låta? Vad ser ni? Själv zappar jag mellan för att se båda men det slutar med att man har missat en massa i båda programmen..


Kram Kram

Ha en trevlig helg!

Sandra

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards