Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Sandra Lannér - 22 mars 2009 22:44

Nu har snart en vecka gått med de små liven.. de har varit sjuka och smågnöliga hela veckan så jag kan med lite dåligt samvete tala om att det ska bli ganska skönt att lämna över dem till deras pappa..

Theodor min 3åring, han har verkligen gått in för att göra mig vansinnig,han tjatar och tjatar..

Han är nog som de flesta besvärkliga treåringar och han är min treåring!

Jag tror nog att de någonstans känner på sig att det är dags att ge sig för till kvällsfikat sa han helt out of the blue "Jag älskar dig mamma du är min bästa vän"

Och då rann all irritation av mig och jag insåg återigen vilka underbara barn jag har. Men jag har inte tänkt sticka under stolen med att det ska bli skönt att få lämna dem till deras pappa imorgon..

Min pappa och Gitsy har varit här i dag och lekt "Handy Man" så nu har jag äntligen fått upp gardiner i hallen, min nya kökslampa som jag köpte för flera månader sedan och en hylla i köket.. Så det här börjar sakta men säkert likna ett hem..

Tack Pappsen! Gilla hade i vanlig ordning med sig sin kamera så jag kan även bjuda på lite fina bilder på min fina lampa och hylla


sov gott vänner!


p.s Kommer med en ny dagens The Body Shop imorgon, så håll utskik!

Av Sandra Lannér - 22 mars 2009 12:55

Hej hej!


I går hade vi avskedskalas på jobbet.. Bettan och Ida slutar och går vidare mot nya mål..

Bettan går i pension och Ida reser jorden runt.. spännande för dem, men nog kommer det bli rätt tomt för oss.. 

Vi har planerat och smusslat för att hålla festen en hemlighet och vi lyckades, Bettan lockades ner till stan av sin man som lurat henne att de skulle gå ut och äta, tur att hon inte blev besviken! Och Ida höll på att räkna kassan när vi stormade in..

Så vi började men att dricka lite vin och äta goda tilltugg på jobbet och jag fick läsa upp min dikt som jag knåpat ihop.. jag gillar att rimma..

 Så här lyder den:


Bettan och Ida, Usch vad ni ska lida

För jag har fått höra, att det inte finns mycket att göra

Att livet utanför shopppen, inte alls är särsilt toppen

Hur ska Ida sig klara, utan vår härliga skara

Där ute på färden, i den stora vida världen  

Och att vara pensionär, kan nog vara sisådär

Vad ska man då hitta på, för att få  dagarna att gå

Ska man brodera, knyppla eller sticka? Nej det är ingenting för vår flicka

Jag hoppas att jag er skrämt, för det var mest menat som ett skämt

Lite avund, det kan hända, men nu ska vi mot det possitiva vända

Det är nog vi som kommer lida när vi ska klara oss utan lilla Ida

Hon seglar i väg mot nya mål, för det vill jag utbringa en skål

SKÅL!

Bettan kommer galant, att sätta guld på livets kant

Nu får du tid att vara nära, din familj och dina kära

Vi hoppas och vi tror, att vi får komma dit du bor

Kanske när Ida åkt jorden runt, så vi får prata en massa strunt

Än en gång höjer vi våra glas och hoppas på ett roligt avskedskalas

SKÅL! 


Sedan gick vi vidare på fortet, liknande fångarna på fortet med celler i vilka man ska klara av olika uppdrag..

Det var sjukt roligt jag tror man fick se nya sidor av alla vilka som var vinnarskallar som man inte visste det om, vilka som bekräftade att de var vinnarskallar Ja egentligen att vi alla på The Body Shop i umeå är riktiga vinnarskallar..

Jag hoppade och hängde i en lian i en av cellerna och trillade av landade snett på foten och kände först när tävlingen var slutförd hur himla ont jag hade i foten..

Vårat "Lag Ida" vann mot "Lag Bettan" Så det var ju värt att stuka foten!

Sedan gick vi vidare till Saga Mi en japansk restaurang i stan och åt suchi och det var verkligen jätte gott.. Lokalen var annars lite tråkig och omysig.. men suchin var som sagt super..

Sedan var jag tvungen att åka hem och linda om min fot den gjorde verkligen ont! Och de andra vi vårt härliga gäng fortsatte mot Shlagerbaren och dansade hela natten lång..

Jag hade verkligen velat följa med oss se Bettan och Agnetha svänga sina lurviga på Dansgolvet till Ont det gör ont och Främling..

Men nu hoppas jag verkligen att det kommer att bli fler gånger..


Ha en skön söndag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards