Direktlänk till inlägg 19 mars 2009

Kärleksförklaring till Chokladrispuffar!

Av Sandra Lannér - 19 mars 2009 17:31

Alla har någon sötsak som man bara blir så där barnsligt förstjust i.

Min pappa älskar choklad björnar, barnens pappa kan inte motstå vaniljglass, min karl han har ju mig, och jag har olika godisfavoriter hela tiden, men oftast är det något med choklad i typ kexchoklad eller Lion..

 Mina smaklökar har inte mognat till sig så pass att jag börjat äta mörkchoklad ännu, framför allt för att man inte kan svulla i sig den chokladen, efter en bit till kaffet så är man nöjd vilket säkert är jätte bra och nyttigt..

Men jag gillar att äta mycket choklad..

Dessutom är jag välsignad med en bra ämnesomsättning så jag kan trycka i mig det mesta som jag vill utan att det syns så värst mycket alls faktiskt.. Vilket jag förmodligen bittert kommer att ta tillbaka efter jag fyllt trettio, det säger mamma i vart fall..

Så jag har tre år kvar att njuta! Låt mig njuta!

I morse vaknade jag med ett otroligt sug efter Choklad Rispuffar.. du vet sådana som man gör själv fast oftast i juletider, det finns ju köpes också, Kinapuffar, men det var inte sådana som jag hade cravings efter det var hemmagjorda, så efter jag lämnat av Casper på dagis gick jag och Theodor, som för övrigt är mycket piggare idag, på Fyrklövern för att införskaffa blockchoklad sedan hem röra ihop myyy preecioous Rispuffar och nu sitter jag bara och väntar på att barnen ska gå och lägga sig så att jag får njuta av dem i lugn och ro till en kopp kaffe och något bra program på tv..

Nu ligger de i min kyl och skriker mitt namn Saandra koom ooch ät ooss!

och tro mig det ska jag!

Det allra bästa med chockladpuffarna är att barnen tycker inte ens om dem så jag får ha dem helt i fred behöver inte ens gömma dem som med allt annat snask jag har..


Ha en trevlig Kväll!

Sandra

 
 
Lill mamma

Lill mamma

19 mars 2009 23:15

Har du kommit igång med ditt bloggande nu...en liten fågel(tack pappa) viskade i mitt öra att du startat upp igen, kul tycker jag:) Kramar i massor

http://mammaamu.blogg.se

 
Lill mamma

Lill mamma

19 mars 2009 23:16

Som svar på ditt inlägg så ät och njut tills du fyllt ungefär 35 sen får man baske mig tänka på allt som stoppas i munnen. Om du nu ska jämföra dig med din lilla mamma:)

http://mammaamu.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Lannér - 16 maj 2010 00:33

testar blogga från luren.. Fantastiskt vad man kan lära sig

Av Sandra Lannér - 19 juli 2009 18:37

Hejsan svejsan!   Haft ett semester uppehåll på bloggen hoppas ni saknat mig mycket! Veckan i Jokkmokk var himla mysig.. Jag och Theodor blev bortskämda och ompysslade av moster Kicki och Åker, vi träffade släkt och vänner och jag hann även med några...

Av Sandra Lannér - 6 juli 2009 12:15

Hej! Nu har vi precis satt oss på bussen och påbörjat vår resa till jokkmokk.. håller tummarna för inga kiss och bajs olyckor..   Kram Sandra och Theodor! ...

Av Sandra Lannér - 6 juli 2009 00:27

Hello!   Då blev det bestämt i morgon åker vi, det blir 8 timmar i buss med Theodor, det ska nog gå bra.. Theodor har mindre spring i benen än sin storebror och kan vara nöjd av att bara få sitta och spela på min telefon eller datorn som jag tänkte t...

Av Sandra Lannér - 5 juli 2009 21:52

.. och jag har ägnat den till att städa.. torka lister, dörrar, kylskåp, tvätta, damsuga och skura.. Så nu är allt tipp top inför dagen D.. Alltså imorgon då Theodor kommer hem igen, casper får jag vänta en vecka till på för att han är med moster i J...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards