Alla inlägg under mars 2009

Av Sandra Lannér - 18 mars 2009 13:16

(Fotograf: Gitsy Lannér Photodivine Kolla in Hennes blogg Gillasfoto.blogg.se)

  

Lite mör idag.. sprang upp ur sängen för att torka kräk fram till tre i natt, så idag är Familjen lite trötta.. har mest legat på soffan idag och inte gjort många knop..

Såg på Efter 10 med Malou i dag och då höll de på att betygsätta en massa glasspinnar inför våren/sommaren..

Gissa om det såg smarrigt ut, hur som så var det en "messershmidt"  i panelen som tydligen var proffs på vad alla berömda E ämnen betyder och gör mot kroppen.. Givetvis är även glass fullproppad med konserveringsmedel, färgämnen, smaktillsatser och transfetter så en Päronsplit innehåller antagligen inte alls päron och en Gammaldags vaniljglass innehåller förmodligen enbart spår av äkta vanilj..

Trist tycker jag, men trots det har jag tänkt njuta av varenda glass som jag tänkt äta den här sommaren, för det är gott och svalkande och en av livets små belöningar som jag i sommar inte har tänkt leva utan..

Barnens små kladdiga glada ansikten när de får avnjuta en glass är ovärdeligt.. Man kanske inte behöver äta alla glassar som man skulle vilja proppa i sig så kanske man inte behöver ha extremt dåligt samvete för alla konstiga saker man stoppar i sig och barnen..

Eller göra egen glass?!

Ska söka rätt på lite bra recept så återkommer jag om tips närmare sommaren..

Nu ska vi mysa vidare i soffan så att vi kan bli friska till helgen i vart fall


Ha en skön solig dag!!

The One And Only Sandra!


Av Sandra Lannér - 18 mars 2009 00:53

Här springer jag upp och i sängen för att ta hand om lilla magsjuka Theodor. Han är bara för söt, han hade kräkits i hela sängen och hela han var full i kräks och det var väl kanske inte riktigt då som jag tänkte att han är för söt utan det var efter jag hade duschat av honom och sa "Nu är du ren lilla gubben" och han svarade "Tack Mamma" med riktigt tacksam röst som jag tänkte att han är bara så himla söt..

Hur som helst så känns det kanske inte så lönt att gå till säng riktigt än..

Jag verkligen ogillar Norge tycker att de betalar alldeles för bra löner där, har för många jobb på oljeplattformar och gruvor som ska restaureras. De pratar på tok för glatt för sitt eget bästa och har onödigt vackert landskap.. Norge snor min kärlek två veckor och släpper hem honom i tre för att sedan ta honom igen.. bara för att de har så bra löner..

Jag har ett förslag på ett nytt lönesystem som jag förmodligen inte är ensam om att skriva under på.

Här kommer det: Karlar eller Kvinnor som har kärlekar hemma i Sverige eller någon annanstans i världen får en löne reduktion på 40% eftersom då blir det inte lika lockande att åka dit för att tjäna pengar..

Va?! Låter jag bitter?! Inte alls.. Jag bara saknar honom så mycket, min fina fina kärlek.. Två veckor känns som en evighet när jag bara vill ha honom nära nära tätt intill.. 


Nej nu måste jag få sova innan jag trillar omkull..

Godnatt! 

Av Sandra Lannér - 17 mars 2009 23:48

Barnen vaknade okristligt tidigt i morse 05.30 och de är rätt så väluppfostrade och självvgående på morgonen så de brukar vanligvis kliva upp och slå på Bolibompa (tackar svt för Bolibompa, tvlicensen är värd varenda krona för att få sova en extra timme) och väcka mig när det börjar kurra i magen, och i morse var de hungriga samtidigt som tuppen, då upptäckte jag även att Casper (6 åringen) hade feber och såg hängig ut, då var det bara att sjukanmäla oss från arbete och förskola.. Theodor som egentligen inte är sjuk utan mer bara hemmakär fick stanna hemma iaf..

Det mest fantastiska med barn är ju att de kan vara dyngsjuka med feber och endå vara pigga och vill bli underhållna..

Själv är man helt sänkt om man har en grad över det normala..

Efter frukost och någon timmes mys på soffan framför Hotell Kantarell och många andra spännande barnprogram fick jag för mig att påbörja ett projekt med barnen som jag själv har varit ganska nyfiken på, att plantera ätbara grönsaker och kryddor innomhus, läste någonstans att det var dags att börja nu..

Detta är helt okänd mark för mig och jag har verkligen ingen aning om vad jag pysslar med men det var en rolig aktivitet med barnen, de fick grisa och kladda och om det växer upp någonting över huvudtaget får man vara nöjd, tycker jag!

Vi började med att plocka fram alla gamla krukor som jag hade i förrådet och lite jord som jag nyss köpt för jag tänkt plantera om blommor.

Vi fyllde krukorna och började vårt projekt, tryckte ner vitlöksklyftor som redan börjat skjuta lite, strödde tomatfrön, sockerärtor, vanliga ärtor, citronmeliss, och persiljefrön i krukorna täckte med jord och vattnade..

Vi skrev små lappar så att vi skulle veta vad som är vad och eftersom  barnen inte kan läsa än, Theodor kan en bokstav och det är T han känner igen den överallt och blir lika glad varenda gång, han tror att han äger den bokstaven och idag när jag skrev TOMAT så utbrast han "Jag älskar mitt T" Han är en knasboll det har jag alltid sagt.. Iaf eftersom de inte kan läsa så bad jag Casper rita av allt som vi planterat.. När han satt där och ritade som bäst gick jag förbi för att kika till hur det blev, persiljan blev lik en persiljekvist, och det mesta andra kunde man snabbt räkna ut vad det var men en bild kunde jag bara inte lista ut vad det var, så med risk för att såra fråga jag.. då sa han en Tomat och då såg jag att det var en Ketchupflaska som han ritat.. och jag kunde inte hålla mig för skratt..

Så jag hämtade en tomat så att han fick se hur de såg ut.. Nu låter det som om han under sitt 6 åriga liv aldrig stött på en tomat men det har han, men jag tror han har sett HEINZ reklmen på tv där det växer ut en ketchupflaska eller åtminstone hoppas jag att det är därför..

Nu har även lillebror blivit sjuk åkt på magsjuka så jag ser inte direkt fram emot en natt med kräk och byta lakan..

Så det blir ju att vara hemma säkert resten av veckan..

Jag som älskar mitt jobb! Men det går ju inte att planera är de sjuka så är de...


Godnatt!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards